LAB MEMBERS

INOUE Narahiko Ph.D. (←Click to the academic profile at Kyushu University)
Google Scholar citations
Professor, Kyushu University
Faculty of Languages and Cultures (FLC)
Graduate School of Integrated Sciences for Global Society (ISGS)
School of Interdisciplinary Science and Innovation (Kyoso Gakubu)

Director, Japan Debate Association (JDA)
President, JDA Kyushu Chapter
President, International Society for Teaching Debate(ISTD)

Advisor:
Kyushu Unviersity Debate Club (QDC)
Fukuoka Debating Society (FDS)
Kyushu University ESS

SHIBASAKI Yukio Ph.D.
Research Fellow, Kyushu University
Faculty of Languages and Cultures (FLC)

KUBO Kenji
Research Fellow, Kyushu University
Faculty of Languages and Cultures (FLC)
Papers:
・久保健治. (2019).「議論教育における調査型と即興型の比較に関する一考察-日本語教室ディベートにおける実践とアンケートの分析-」ディベートと議論教育 ― ディベート教育国際研究会論集、2, pp. 2-18.
・久保健治. (2017).「日本語ディベートにおけるジャッジ教育の方法論—ジャッジインターン副審養成講座の実践報告—」ディベートと議論教育― ディベート教育国際研究会論集, 1, pp. 62-74.
・師岡純也・菅家知洋 ・久保健治. (2011).「近代日本における討論史研究に関する予備的考察」. 立教大学異文化コミュニケーション学部紀要 ことば・文化・コミュニケーション, 3, pp.25-41.
Conference Presentations:
・久保 健治・諏訪 昭宏.(2021.3). オンラインによる国際日本語ディベート世界大会の実践報告―日韓それぞれの視点から. Online.
・久保 健治. (2021.3). 高等教育におけるディベート教育普及の一考察
―高等教育におけるオンラインディベート教育の実践報告―. Online.
・久保健治・上條純恵・田中綾子・松崎遼子. (2019).「日本語ディベート国際大会は、東アジアの未来においてどのような価値を有するか」東アジア日本研究者協議会第4回国際学術大会, 台北.
・MOROOKA, KANKE, KUBO. (2018). Debate as a New Mode of Oratory: A Critical Analysis of the Controversy over the Value of Student Oratory in Post-World War II Japan. the 9th Conference of the International Society for the Study of Argumentation, Amsterdam.

TAKENAKA Nobu
Research Fellow, Kyushu University
Faculty of Languages and Cultures (FLC)
Papers:
・Kota JODOI, Nobu TAKENAKA, Shiina NAKAGAWA, and Narahiko INOUE.(2021). An Analysis of the Research Process of Developing Critical-Thinking Apps by a Cross-Disciplinary Team. Linguistic science, 56, pp. 47 – 56. https://doi.org/10.15017/4377785
・Nobu TAKENAKA, Satoru UCHIDA, Kota JODOI, Shiina NAKAGAWA, and Narahiko INOUE.(2020). Developing Active-Learning Apps for Critical Thinking Education. Linguistic science, 55, pp. 27 – 40. https://doi.org/10.15017/2740977
Conference Presentations:
・TAKENAKA, Nobu; ZHANG, Xiaoying; JIKUYA, Kunihiko; JODOI, Kota; UCHIDA, Satoru; INOUE,Narahiko. (2020.August).
Critical Thinking Education and Development of Web-Based Apps.
the 6th Tokyo Conference on Argumentation. Online.

KATO Akira
Research Fellow, Kyushu University
Faculty of Languages and Cultures (FLC)
Publications:
・加藤彰. (2020). 即興型ディベートの教科書 ~東大で培った瞬時に考えて伝えるテクニック, あさ出版.
Conference Presentations:
・KATO Akira.(2021.March). Practicing Parliamentary Debate in the Era of COVID-19. Online.
Educational Activities:
Co-Chief Adjudicator, Kyushu Debate Open 2019

ZHANG Xiaoying

Debating skills empower students in the globalized world